donderdag 28 juli 2016

piet oudolf

Ik heb nog nooit zoiets moois gezien als Piet Oudolfs tuinen. Oudolf | Hummelo van Noel Kingsbury en Piet Oudolf, een biografie van Oudolfs carrière, is dan ook een marvel: het boek zit bomvol prachtige foto's. Een aantal van zijn ontwerpen (foto's komen van Oudolfs persoonlijke flickr-account, klik op de foto om ze beter te bekijken):






Noel Kingsbury en Piet Oudolf hebben samen meer boeken gemaakt, o.a. Droomplanten, Méér Droomplanten, Plannen en planten, en Ontwerpen met planten. Een aantal titels, waaronder Droomplanten, zijn ondertussen zowel uitverkocht als zeer gewild en tweedehands dus zeer prijzig; helaas.

5 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende foto's, ik begrijp wel dat zijn boeken niet zo gemakkelijk te verkrijgen zijn!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad fantastisch. Ik ken een Amerikaans stel dat speciaal naar zijn tuinen is gereisd. Ben je daar zelf geweest, Kim? Ik zou ze graag persoonlijk bekijken. Iets voor een gezamenlijke excursie, dames?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je bedoelt zijn tuin in Hummelo, of over de hele wereld? hij heeft nogal wat schoons gemaakt.. de tuin in Hummelo wil ik graag eens bezoeken, ik was van plan mijn moeder mee te nemen.

      Verwijderen
    2. Ik bedoel inderdaad de tuin in Hummelo. Die schijnt prachtig te zijn.

      Verwijderen

[ • goodreadscontact • ]

search

Blogarchief